2.OG i 4.OG razred su 5. prosinca u pratnji profesora Marijana Tadića, Vladimire Jukić, Snježane Berke-Maričić i Kristine Veselovac sudjelovali na terenskoj nastavi u Republici Mađarskoj, u sklopu koje su posjetili Nuklearnu elektranu Paks te grad Pečuh.
Stručno vodstvo u Nuklearnoj elektrani Paks omogućilo je učenicima jedinstven uvid u funkcioniranje jednog od najvažnijih energetskih objekata kroz edukativni sadržaj od nastanke elektrane, preko principa rada nuklearne elektrane, zbrinjavanja nuklearnog otpada i planiranja u budućnosti kroz izgradnju petog i šestog nuklearnog reaktora. Poštujući sigurnosni protokol, opremljeni zaštitnim kacigama i naočalama, obišli smo unutrašnjost postrojenja, pogledali turbine, vidjeli prikaz rada kontrolne sobe te sa sigurne udaljenosti promatrali treći i četvrti nuklearni reaktor, što je ostavilo snažan dojam i potaknulo brojna pitanja o budućnosti nuklearne energije.
Nakon edukativnog dijela, učenici su nastavili put prema Pečuhu, gradu bogate povijesti i kulture. Posjetili su Pečuh ZOO, gdje su imali priliku vidjeti različite životinjske vrste i saznati više o njihovim staništima i zaštiti ugroženih vrsta. Pečuški zoološki vrt i akvarijski terarij nalazi se na strani planine Meček, u prekrasnom okruženju i najviši je zoološki vrt u Mađarskoj. Posjetili su najvažnije povijesne znamenitosti grada u pratnji vodiča: Ulica Kiraly, Gazi Kasim Pašina Džamija, Barbakan (Biskupska tvrđava ), Bazilika Sv. Petra, kazalište, Szecheny Tgr koji se smatra jednim od najljepših trgova u tog područja Europe. Učenici su imali priliku bolje upoznati kulturni razvoj ovog europskog grada. Za kraj posjeta učenici su prošetali Adventskim sajmom u centru Pečuha, gdje su uživali u blagdanskoj atmosferi, kulturnom programu i tradicionalnim božićnim običajima, a posjetili su i trgovački centar Àrkàd.
Terenska nastava pokazala se iznimno vrijednom jer je učenicima pružila praktične sadržaje koji se ne mogu usvojiti u učionici. Posjet Nuklearnoj elektrani Paks doprinio je razumijevanju suvremenih energetskih sustava, zaštite okoliša, sigurnosnih postupaka i održivog razvoja, povezujući znanja iz fizike, kemije i matematike. Razgled povijesne jezgre Pečuha otvorio je prostor za interdisciplinarno promišljanje o povijesti, umjetnosti, kulturi i društvu, dok je posjet zoološkom vrtu nadogradio spoznaje iz biologije, ekologije i zaštite prirode.
Ovakav oblik učenja doprinosi razvoju kritičkog mišljenja, potiče radoznalost i omogućuje učenicima da teorijska znanja povežu s praksom, stvarnim okruženjem i svakodnevnim životom. Ekskurzija je ujedinila prirodoslovne i društvene sadržaje, pokazala koliko su različita područja međusobno povezana te je potvrđena kao važan i učinkovit oblik suvremenog obrazovanja. Učenici i profesori su se kući vratili obogaćeni novim informacijama, iskustvima i dojmovima. IZVOR: organizatorica ekskurzije Kristina Veselovac.

