Na nastavi izborne biologije učenici 3. razreda opće gimnazije proučavali su građu i ulogu osjetila sluha, ravnoteže, njuha, vida, okusa i dodira služeći se dostupnom literaturom i modelima pojedinih osjetila. Zaigrali su i interaktivne igre vezane uz poznavanje građe pojedinog osjetilnog organa ili osjetila. Nadalje, sa mentoricom Tonkom Šapina učenici su pripremili i proveli radionicu testiranja različitih osjetila. Učenici su imali prilike testirati svoja osjetila opipa, okusa i njuha te tako utvrditi da pojedino osjetilo čini njegov organ, živac i njegovo središe u mozgu.
Pripremili su različite prehrambene namirnice kojima su testirali poznavanje istih temeljem opipa, mirisa i okusa. Učenicima su oči bile povezane te su trebali odrediti o kojoj se namirnici radi na temelju opipa, mirisa i okusa. Rezultate su upisivali u tablice, a na kraju su donijeli zaključke. Neke od namirnica koje su se našle na meniju su: jagoda, jabuka, banana, mandarina, lješnjaci, bademi, kikiriki i orasi, različite vrste bombona te različite sjemenke poput suncokreta, graha, ječma…
Na ovaj interaktivnoj i zabavnoj radionici učenici su se prije svega dobro zabavili, testirali svoja osjetila i utvrdili kako je vid naše dominantno osjetilo, a cjelovitu sliku stvaraju upravo sva osjetila zajedno. Također, uočili su kako postoji razlika među učenicima s obzirom na „jakost“ pojedinog osjetila. Također, zanimljivo je bilo promatrati učenike koji su prehlađeni kako se oni snalaze u detekciji pojedinih namirnica. Naravno, njim je bilo puno teže odrediti o kojoj se namirnici rade. Detaljnije pogledajte u priloženim slikama. IZVOR: Tonka Šapina, profesorica.



















