preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Vijesti

PROJEKTNA NASTAVA IZ PREDMETA LIKOVNA UMJETNOST: INTERVJUI S INOZEMNIM SUVREMENIM UMJETNICIMA

        Nastava Likovne umjetnosti teorijski je predmet kojeg učenici opće gimnazije slušaju četiri razreda u trajanju od 140 školskih sati.

        Prvih 35 sati svi učenici uče likovni jezik te  likovne elemente i kompozicijska načela, dok sljedećih 105 sati učenici linearno uče povijest zapadne umjetnosti. Nastava je koncipirana tako da učenik istovremeno uči ključne pojmove te ih primijenjuje na primjerima iz povijesti umjetnosti, ali da ujedno koristi likovni jezik u vlastitim analizama i susretima s umjetnošću oko njega.

        Osim teorijskog dijela, učenici se susreću i s praktičnim dijelom koji se sastoji od posjeta izložbama, analiziranju kulturnih strujanja u njihovom okruženju te povezivanju suvremene umjetnosti i suvremenih umjetničkih praksi sa svojim iskustvom.

        Odlazak u muzeje i posjet galeriji svojevrstan je problem, budući da se za posjete trebaju organizirati stručne jednodnevne ili višednevne ekskurzije, no alternativa tome je otvaranje škole i pristup umjetnosti na druge načine kao što su internet i društvene mreže.


        Učenici četvrtih razreda, nakon obrade povijesti umjetnosti dobili su zadatak načiniti intervju s umjetnikom ili umjetnicom na engleskom ili njemačkom jeziku, koje su mogli pronaći na nekim od društvenih mreža (Instagram). Učenici su radili u paru te su se umjetnicima direktno javili putem poruke ili e-maila te postavili pitanja po vlastitom izboru.

        Ovim projektom učenici su direktno stupili u kontakt sa živućim i aktivnim umjetničkim stvarateljima te imali mogućnost direktno pitati pitanja koja ih zanimaju, a osim toga, morali su pokazati svoje socijalne vještine te vještine upotrebe komunikacije na stranim jezicima.

        Svaki je od intervjua napisan ispod, neki su od njih prevedeni dok su se umjetnici putem powerpoint prezentacije prezentirali na nastavi Likovne umjetnosti.

        Dakako da je bilo umjetnika koji zbog nedostatka vremena, volje ili angažiranosti nisu odgovorili na upite učenika te su u tom slučaju učenici bili primorani pronaći drugog umjetnika ili načiniti isključivo prezentaciju o umjetniku.

        Ovim putem zahvaljujem učenicama i učenicima na angažiranosti,  predanom i dobro obavljenom zadatku, ali i umjetnicima koji su odgovorili na učenička pitanja.

        U intervjuima s učenicima neformalnim redom su sudjelovali sljedeći autori: Yeka Haski (Rusija), Stefan Doru Moscu (Rumunjska), Robert Reuttiman (Švicarska - SAD), Lonac (Hrvatska), Irina Cumberland (SAD), Tanja Vujasinović (Hrvatska), Samuel Salcedo (Španjolska), Liu Bolin(Kina), Julia Brodskaya (Rusija) Elmo Hood (Engleska), Tanya Wolf Ragir, Susannah Zucker (SAD).

        Odabrao sam jedan od uspješnijih intervjua, zajedno s reprodukcijama radova – onaj o Robertu Reuttimanu iz Sjedinjenih Američkih Država autora Antona Smrekara i Barbare Mandić dok su ostali intervjui u priloženim wordovim dokumentima ispod.

ROBERT REUTTIMAN – Anton Smrekar i Barabara Mandić